lg_medy.gif (2537 bytes) lg_perspektivismus.gif (2505 bytes)

Stav společnosti
Růstový sefírModel

rustovy-sefir-m.jpg (21469 bytes)

  Růstový sefír představuje oblasti, které se musí řešit v souvislosti se společností, vlastní mocí, vlastním postavením ve společnosti a stav společnosti lze posoudit podle toho, jak jsou pravidla pro jednotlivé oblasti moci nastavena. 

1 - Bytost, věčný život
všem, kdo mají nějakým způsobem snahu změnit svět, je řečeno: musíš především změnit sebe, musíš se tomuto světu přizpůsobit, pak budeš spokojený a nebudeš mít problémy.    
1a) prosperita, zajištění tělesných potřeb
lidé se bez vyřešení této oblasti neobejdou. Kdybychom opustili celý svět, tuto oblast řešit musíme. Zde se vytvářejí sociální rozdíly. Usilujeme, abychom měli  současně čas i peníze. Společnost je nastavena tak, aby člověk pro řešení svých životních potřeb vyčerpal všechny svoji energii a všechny své možnosti.
1b) energie, příjemnost, uspokojení
jde o duchovní, duševní uspokojení, spokojenost, pohodu, radost, lásku a další příjemné emoce. Společnost je však nastavena tak, abychom prožívali negativní emoce, existenční obavu, stres, strach, žárlivost, závist. 
1c) vztahy, spolupráce, symbióza
lidé kolem nás na nás buď nemají vůbec čas a o vztah nemají žádný zájem nebo naopak vztah vyžadují, obtěžují nebo pronásledují. Aby dosáhly svého, porušují smlouvy a dohody, mají problémy v komunikaci a nedokáží vhodným způsobem spolupracovat. Důvodem je zaneprázdnění a vyčerpání. Nemohou plnit své životní poslání a nemohou plnit svoji živnost jiným, než likvidačním způsobem.
2 - životní styl
oblast rozhodující pro osobnost, společnost životní styl nijak neupravuje, jen předkládá chybné modely chování. Medializuje životní styl jako trvalá konflikt a násilí. Všechny snahy životní styl zlepšit likviduje. Kdo chce žít na úrovni a v pohodě, musí se před zraky slídilů schovat do svého soukromí.
Na straně druhé v jiné zemi životní styl podporuje konzumní idee, lidé se vzájemně hlídají, sledují, zda si soused včas koupil nové oblečení a nový automobil.

2a) vliv na prostředí
každý člověk vstupuje do života s vlastním životním posláním. Společnost mu to však neumožňuje. Kdyby lidé byli sociálně a hmotně zajištěni, dělali by velmi smysluplnou práci. Společnost to však blokuje a vytváří povědomí, že hmotně zajištění lidé se pouze válí a flákají.
2b) vlastní svět
realita světa je jedna věc a jak ho vidíme my, lidé je věc jiná. Toho využívají technická i duchovní média a vytvářejí iluzi o světě. Když se člověk může ve světě realizovat, systém posiluje. Když mu sociální systém nevyhovuje nebo mu nedává prostor k seberealizaci, snaží se stáhnout do svého soukromí. Pro tento svět je nepřijatelné, když ho lidé ignorují a nevěnují mu pozornost.  
2c) společné vytváření vlastního světa
mocní se snaží prosadit způsob, kterým se mají lidé podílet na správě a rozvoji systému. Je důležitá vize optimálního sociálního modelu a způsob, jak toho dosáhnout. Snah o vytvoření optimálního sociálního systému bylo mnoho, osvícení tvůrci však skončili násilnou smrtí.
3 - zajištění pokračování života formou rodu a kultu
marné snahy jednotlivce prosadit svoji vůli, vedly k zakládání mocenských rodů, které si udržovaly vlastní tradici a prosazovaly vlastní sociální vizi. Hlavní funkcí rodu je však možnost duchovní bytosti vrátit se zpět do života do sociálního prostředí, které spoluvytvářely v předešlém životě. Základem rodu je rodina, která zplodila potomky, vychovala je a připravila k převzetí a správě rodového majetku a následně jim celý majetek, tradici a znalosti předala. Rod sledoval rodokmen, udržoval kontakty se zemřelými a vracel je do života.
3a) odlišení v morálce
každý rod měl své znalosti a taktiku pro úspěch a udržení rodu. Výhodou bylo utajení těchto znalostí a za tím účelem se vytvářela také účelová doporučení pro ostatní svět ve formě falešné morálky. Jsou zde ještě pojmu nepsané zákony a etika. Nepsané zákony jsou sjednocující požadavky pro jednání příslušníků určité skupiny, pojmy etika a morálka jsou synonyma. Mohli bychom pojmy určit tak, že etikou se řídím sám a morálka je mi vnucena.
3b) kultovní rituály, energie
jednotlivé rody se v oblasti spirituální odlišují svými rituály. Rituál může být rutinním plnění denních povinností nebo také způsobem spirituálního kontaktu při kterém se provokují určité energie ve prospěch kultu. Negativní energie nazýváme oběti, pozitivní energie nazýváme rozkošemi, oboje mohou přinést duchovní extází.
3c) rodová solidarita
rody samozřejmě nejsou osamocené, jsou provázané příbuzenskými vztahy a posilují svoji moc a své možnosti všemi způsoby rodové solidarity. Posílení pozic rodu vede ke vzniku nových rodů až nakonec vznikne archetyp. Jiný archetyp vznikne paralelně účelově pro porobení zbytku světa a pro nastavení výhodné spolupráce, ve které má dominantní rod jen řídící roli.    
4 - archetyp
archetyp je pojem vyjadřující společné vlastnosti bytostí, osob v závislosti na původu (z pozemských zvířat nebo z vesmírných společensktví) a na historickém vývoji (národy a pronárody). Každý archetyp má jinou způsobilost pro pozemský život a pokud je nedostatečná, má archetyp snahu žít parazitním způsobem.
4a) funkce archetypu
základní funkcí archetypu je udržení existence sebe sama. Archetyp rozpoznává svoji přirozenost, své možnosti a schopnosti, vytváří si představu o optimálním životním stylu a snaží se své představy prosadit. Za tím účelem vyhledává vztahy se souvěrci. Současně se snaží celou společnost svým potřebám přizůsobit. Tak se stalo, že archetypy ještěrů, vlků a další člověku přerostly přes hlavu a terorizují lidské archetypy vzešlé z domácích a totemových zvířat.
4b) přirozenost
každý archetyp má svoji přirozenost a tou se od jiných liší. Archetypu fungující na negativní energii jsou agresívní a v současných podmínkách úspěšné. Právě současná doba archetypy řeší, některé likviduje a nové se snaží vytvořit.
4c) sociální systém
sociální systém je výsledkem všech mocenských snah všech subjektů reálných i duchovních a týká se úplně všech členů společnosti a celého existenčního prostředí. Sociální systém je však středem pozornosti i zcela externích mocenských subjektů, protože jeho forma budí u živých bytostí určitý druh emocí. Negativní emoce jsou likvidační i pro jiné systémy. V současné době není kam ze systému uniknout, jde o účelovou snahu vybudit ve společnosti násilí a konflikt, protože by se tím vytvořily podmínky pro násilné řešení systému, ovšem bez systémové změny. Tím narůstá entropie systému a sociální tlaky. Na straně druhé jiné síly přinášejí jiné řešení na vyšším levelu. Tyto síly sociální tlaky eliminují a provádějí změny na všech úrovních. Kdo má zájem je podpořit, ať se vzdá řešení násilím a snaží se podle svých možností nastavit funkční vztahy v rámci tohoto systému.
Růstový sefírModel