1) v závislosti na
historické zkušenosti se u sociální skupiny rozvinou a stabilizují životní hodnoty
a životní styl. Dále entita. 2) Jednotlivé entity mají zájem o vlastní životní styl, vlastní hodnoty, což se projeví jako etnická kultura. 3) mocenské vztahy uvniř etnika se rozvíjejí v souladu se společenskou potřebou, ale společnost je jednotná, protože mocenské zájmy všech skupin jsou totožné. 4) pokud nedojde ke kontaktu s jiným etnikem, nedocháyí ke konfliktům a násilí. 5) každé etnikum má své území, které je zdrojem jeho možností. Pokud na cizí území proniká cizí entita, pak dojde ke kolizi, která se obvykle řeší násilím. 6) kolize mezi entitami na jednom území nejsme schopni řešit, není zde vyšší arbitrážní síla. 7) pokud se pronikající síla jeví jako mírumilovná a přátelská, snáze pronikne. Jakmile však síská mocenskou (početní) převahu, prosadí v prostoru své mocenské zájmy a prostor ovládne. 8) pokud je nová entita dobrodiním pro entitu původní, například tím, že ukáže nové životní možnosti, je přijata a respektována. Jedná se například o rituály volání bohů u tichomořských a amazonských národů. 9) konfrontace entit může mít mnoho podob podle stavu a aktivit všech entit zúčastněných v daném časoprostoru. 10) konfrontace může probíhat ve všech mocenských rovinách, světské - boj a násilí vůči tělu, mediální - sdělování manipulujících informací i duchovní - černá magie. 11) v našem současném časoprostoru o noví podobě společnosti rozhoduje mediální manipulace a duchovní magie, protože hrubá síla již vyčerpala své možnosti. 12) nejvyšší hodnota, kterou lze přijmout a prosadit je harmonický sociální systém, který otevře možnost rozšíření nekonfliktního sociálního modelu na další planety. 13) nekonfliktní současné inteligentní kultury a entity musí být zachovány, bráněny proti likvidaci nebo kulturní změně. 14) v současné době neexistuje nikde optimální civilizovaný sociální systém, který by bylo možné bez změny aplikovat na konfliktní sociální modely. Nekonfliktní sociální systémy jsou pouze na úrovni necivilizované (animální a šamanské). 15) harmonizaci civilizovaných sociálních enetit musí tedy předcházet vytvoření a vyhlášení ideálního teoretického sociálního modelu. 16) následně pak cestou sociální evoluce s podporou veřejného mínění pak takový model realizovat v praxi. |