|
moudrost,
poznání, kauzalita
Všemu kolem nás jsme přiřadili pojmy a hledáme,
jak co funguje, nejvyšším poznáním je pochopit kauzalitu, tedy vztahy mezi ději,
příčiny a souvislosti. Kauzalita má však více úrovní, ta nejvyšší je nad
přírodními zákony a kdo chce něco nového vytvořit, musí ji rozpoznat, objevit. Pak
jsou zákony přírody zkoumané v rámci přírodovědného a technického poznání.
Kauzální souvislosti lze rozpoznat i ve vztazích jako etiku a smlouvy. Kauzalita jsou
však spíše již neměnné a prověřené zákonitosti, zatímco ve vztazích se
kauzalita musí teprve vytvořit. Je to náš úkol pro příští čtyři milénia.
Máme snahu být úspěšní a proto spíše v rodině než ve škole se seznamujeme s
řádem věcí, jak co funguje a jakým vhodným způsobem můžeme dosáhnout svých
cílů. Ve všech oblastech lidského snažení platí, že vědění dává člověku moc
a výhody nad těmi, kdo neznají a nevědí. Na straně druhé však neználci
představují pro lidskou společnost rizika chaosu a nezvládnutých situací. Dobrá
vůle je zapotřebí, ale když neznáme, nepomůže. Víme, že myšlenka je mocná a
lidské poznání je pamětí na dobré a osvědčené myšlenky a postupy. Dárcem
nových myšlenek je sice Lucifer, ale lidé ho již zdiskreditovali, proto aby se to
nepletlo s dominátorem v oblasti financí, budeme používat jen označení "dárce
nové myšlenky".
esperanto
Dr. Zamenhof se narodil v Bielsko-Bialej a byl oční
lékař ve Varšavě, žil v prostředí jazykově složitém, lidé kolem něj mluvili
polsky, hebrejsky, rusky a německy. Viděl také, že každý z těchto jazyků je spojen
s vlastní kulturou a mocenskými zájmy. Vytvořil umělý jazyk a přeložil do něj
větší počet knih. Jeho snem bylo, že společný jazyk zruší bariéry mezi lidmi
nejen jazykové, ale i kulturní a mocenské. Esperanto vyšlo ze židovského prostředí
a nyní je klubovou záležitostí, kromě toho má každý národ mírně odlišnou
slovní zásobu.
Současná společnost nepodporuje esperanto z více důvodů, jednak nemá zájem, aby se
lidé na celém světě dohodli, když angličtina jako světový jazyk dobře poslouží
cestovatelům, ekonomům a techologům, ale pro filozofy je nepoužitelná. Esperanto má
jednoznačnou a snadnou gramatiku, ale nejednoznačnou slovní zásobu. Přesto do
esperanta vkládám naději, že se stane světovým jazykem, umožní přesné strojové
překlady a uvolní cestu humanitnímu poznání pro všechny národy.
šíření znalostí a informací
Měl bych nejprve definovat, co jsou informace a
znalosti. Informace je popis reality, sdělení o tom, co se děje kolem nás. Znalosti
jsou pro mne algoritmy, tedy návody, jak úspěšně realizovat své záměry. Pak jsou
ještě názory, ty obsahují hodnotící stanovisko a návrhy řešení, jak co udělat.
Spolu s tím, jak se zlepšovaly možnosti šíření informací, knihtisk, noviny,
pošta, rádio, kopírky, Internet, posilovaly snahy šíření informací kontrolovat a
blokovat. Politická správa nemá zájem, aby lidé věděli, co za jejich zády
provádí a stejně tak nemá zájem o návrhy reformátorů, jak vylepšit lidský
úděl. Mocní mají naopak zájem na šíření jejich vlastních informací, majitelé
sdělovacích prostředků a ti, kteří rozhodují o obsahu jejich sdělení, mají
reálnou moc. Výběrem zdroje informací se sami programujeme, volíme si životní
názorovou orientaci. Doporučuji přijímat poznání ze všech zdrojů a vybírat si.
Nepřijatelné názory mohou posloužit jako podněty k přijetí názorů vlastních.
výchova a připravenost na život
Podmínkou pro vytvoření střední vrstvy je
fungování rodu. Snaha zablokovat možnosti pro střední vrstvu vidím kolem sebe i v
tom, že rodiny a rody nejsou schopny zajistit kontinuitu a vytvořené hodnoty
přecházejí z různých důvodů do majetku někoho zcela jiného již po dvou
generacích. Důvodem je zpravidla narození člověka, který k majetku nemá vztah nebo
není schopen ho spravovat nebo jde o dívku, která přivede muže z rodu jiného.
Jakmile ovládneme genealogii a rodové inkarnace, pak pro udržení rodu ještě zbývá
dobrá výchova potomků, aby byli schopni zajistit kontinuitu rodu po všech stránkách.
To je smyslem výchovy a připravenosti na život. V horizontu kratším jde o to, aby
naši potomci zvládli úspěšně životní realitu, nezůstali závislí na pomoci
rodičů, naopak byli pro ně oporou. Znamená to vytvořit rodinnou tradici, rodinnou
etiku, předat všestranné modely chování a také povědomí odpovědnosti za celu
rodinu, rod a předání majetku. Pokud nemají na výchovu čas rodiče nebo
prarodiče, pak je nutné zajistit výchovu jinak, pozvat chůvu a vychovatele, zvolit
správnou zájmovou činnost a neponechat osud potomků v závadném vlivu násilí v
televizi, počítačových her nebo pochybné party.
internet a komunikační technologie
Celosvětová počítačová síť Internet vznikl
někdy v sedmdesátých letech 20. století jako decentralizovaná síť pro nezávislou
komunikaci a pro možnost zjistit, která část světa ještě komunikuje po zasažení
zbraněmi hromadného ničení. Hned zpočátku sloužil institucím a po likvidaci
okultní vlny v 80. letech a po nástupu 16ti bitových počítačů se stal nezávislým
komunikačním prostředkem umožňujícím šíření alternativních myšlenek. Nastala
komercionalizace Internetu a jeho přeplnění stránkami nejrůznějšího druhu, tématu
a úrovně. V současné době je Internet dominantním informačním médiem, na kterém
lze nalézt opravdu všechno. Pro mnohé znalé včas reagující se stal zlatou studnicí
snadných příjmů, umožnil propagaci podnikání, šíření nezávislých myšlenek
zatím bez cenzury a současně také přinesl možnost elektronicky kontrolovat celý
svět a pohyb informací. Lidí je však mnoho a tak se důsledná kontrola nedaří, je
drahá a snad i tato okolnost nyní vyvolala potřebu razantně snížit lidnatost,
nazvanou depopulace. Až na Internetu zavládne cenzura, pak nám zůstává ještě
možnost šíření informací na digitálních nosičích. Jenže mnohé počítače již
dnes fungují pouze pokud jsou trvale připojeny na Internet.
náprava osobnosti a osudu
Možnost nápravy osobnosti a osudu je nová a
donedávna byla zcela tabu a nereálná. Osud byl jednoznačně dán monopolní
spiritualitou všemocné církve, byla dán pro všechny předem a ani nebylo možné jej
předem poznat. Nyní již osudové síly monopol nemají, je jich více a tak se naše
osudové tendence během života mění. Pomocí přímé i nepřímé spirituální
služby můžeme odstranit manipulaci a tím osvobodit člověka a zajistit mu splnění
vlastních plánů a snů. Na různé úrovni to mohou provádět šamani, čarodějové a
mágové, muži i ženy.
|
|