lg_zlaty_vek.jpg (7937 bytes)

Být jako bůh?

lg__texty.gif (1133 bytes) 24.07.2011

Adamův hřích a osobní duchovní růst

8
9
10

Jistě známe příběh Adama a Evy, jablka poznání dobrého a zlého a také roli hada svůdce a nazlobeného Boha. Příběh je plný symboliky a je dobré se nad ním zamyslet. Souvisí také se sexualitou, i tu je nutné řešit. Adam a Eva byli zcela konformní a poslušní Boha, tedy autority až do chvíle, kdy se objevila alternativa ve formě hada našeptavače. Ten jim vysvětlil, že ovoce ze zakázaného stromu jim dodá schopnost rozpoznání dobrého a zlého a že se pak vyrovnají Bohu, že budou jako Bůh. Adam a Eva neběželi s touto novinou a žádostí k Bohu, ale rovnou si jablko utrhli a snědli. Tak získali nejen schopnost samostatně rozpoznat dobré a zlé, ale také pochopili mnoho dalších věcí, dostali také dar sexuality.  
Jejich příběh je plný symboliky, například se můžeme ptát, proč moudrý had chtěl, aby lidé byli také moudří a co od toho očekával. Jistě nešlo jen o to Boha nazlobit, asi chtěl mít z lidí moudré partnery. Pak se můžeme ptát, proč Bohu vadilo, že jsou lidé moudří jako on, když byli stvořeni jako správci své planety. Také by mne zajímalo, když Bůh lidi vyhnal z Rále na Zemi, proč přišel s nimi a nezůstal v Ráji. Vysvětluji si to tím, že lidé byli vyloučeni z boží přízně, nikoli že by změnili místo pobytu. Jisté je, že Bůh nemá lidi rád dosud a Boží zájem a zájem lidský na základě hodnotového přístupu se liší, dalo by se říci, že jsou v protikladu. Hodnotové hledisko je zdrojem protikladu a konfliktu dodnes a konflikt může odstranit pouze společný sociální systém a kariérní řád, jinými slovy celá řada dohod. Sociální vztahy se však dohodou neřeší, zatím pouze diktátem. Pak se můžeme ptát, zda je Bůh nepřítelem člověka nebo zda člověka za svého hříšného nepřítele považuje. Můžeme se také ptát pro koho je to dobré, komu to slouží. Asi pro všechny vyvolené, protože všichni reformátoři, kteří chtěli sociální podmínky vylepšit, rukou člověka skončili velmi bídně.   
A jaká může být tedy alternativa? Co onen had, který podal člověku ony cenné informace? Jak člověku pomáhá a co mu nabízí? Jakou roli hraje v celé spiritualitě? Je snad inspirátorem pro všechny okultisty a alternativní moc? Nebo stačilo, že člověk získal schopnost rozpoznat dobré a zlé podle svého zájmu? Je však ještě třetí možnost, když člověk na základě schopnosti rozpoznat dobré a zlé se může vyrovnat Bohu, jak může tuto schopnost využít ve svůj prospěch? Jsem si jistý, že inspiraci dostáváme trvale, ne již od hada, ale od zemřelých lidí moudrých a zkušených, kteří vedou člověka cestou společného zájmu.
Já jsem se na základě studia těchto okolností a vědom si konfliktu mezi Bohem a člověkem rozhodl, že budu jednat ve prospěch člověka, hledat sociální harmonii nejen mezi lidmi, ale také mezi skupinami, hledat lidskou přirozenost a realizovat podmínky pro její uplatnění. Bůh se jistě zlobit nebude, však má možnost se vrátit do svého Ráje, kde ho už nikdo zlobit nebude. Ostatně mnoho bohů v dřívější době usilovalo o to, aby člověk duchovně a osobně rostl a mohl se mezi bohy zařadit a pomáhat jim. 
V současné době to znamená ubránit se duchovním systémům, které odporují lidské přirozenosti, přikazují a zakazují, netolerují alternativu a vytvářejí předpoklad pro mocenské zneužití a hlavně se snaží z člověka vytvořit biorobota tím, že se vzdá své osobnosti, svého ega ve prospěch "vyššího Já" nebo že si nechá líbit manipulaci cizími duchovními bytostmi. Kdo si chce zachovat osobní svobodu, ať si schopnost vlastního hodnotového soudu ponechá. 
Musíme se smířit s tím, že žádní bohové nám pomáhat nebudou, musíme si pomoci sami. Tak je to všude, bylo to a bude. Kromě toho se cizí spiritualitě musíme bránit.