|
V Bibli na počátku knihy Genesis jsou uvedeny dvě
stvoření člověka. První uvádí stvoření člověka jako muže a ženy a
předpokladá, že se člověk stane správcem své planety. Druhé stvoření je Adam s
Evou a předpoklad, že člověk bude podřízený Bohu a nebude mít přístup k
poznání a hodnocení. Toto dvojí stvoření je zde přítomno dosud a soutěž mezi
těmito dvěmi cestami je základem tvůrčí soutěže a mocenského boje. Když jsou
síly vyrovnané, dochází k boji o duši, tedy snaze získat pozemského člověka pro
svoji cestu. Druhá cesta zakládá mocenskou hierarchii a otroctví člověka a pokud
vyčerpá své možnosti, její moc oslabí a prosadí se první cesta, ta je tvůrčí a
dá lidem nové možnosti, novou perspektivu. Až dosud vždy tuto tvůrčí cestu nakonec
přemohla konzervativní síla, člověka zotročila a nové možnosti využila. V lidské
společnosti vytvořila elitu, které dala sociální jistoty a požadovala věrnost.
Odpovědnost za vše, co se dělo, nesla tato malá skupina lidí v počtu do 15%
populace. Tvůrčí skupina potřebuje své řady doplnit pozemskými lidmi, proto se
pozemskému člověku věnuje, zajišťuje mu osobní duchovní růst a tak se občas mezi
námi objevují avatáři, aby lidem předali moudrost a nový směr. Mezi oběma
skupinami nyní probíhá intenzívní boj o moc a o duši.
Tvůrčí cesta posiluje lidskou individualitu, samostatnost a nezávislost, lidem dává
moudrost a umožňuje dosažení cíle a uspokejení jako základní předpoklad pro
duchovní růst člověka. Cílem snahy je vychovat z člověka tvůrčí bytost, která
později doplní řady bohů. Tuto cestu si prošli všichni pozemští bohové.
Konzervativní cesta respektuje zájmy vesmírných bohů a pozemského člověka
považuje za jejich konkurenta. Vyžaduje věrnost a oddanost a kdo tuto cestu přijme, v
postupném zasvěcení dostává moc nad lidmi, možnost žít parazitním životem.
Lidé, hlavně ženy, se stávají oddanými anděly, získají moc nad lidmi. Lidé této
cesty nakonec zanikají ve světle za pocitu trvalé blaženosti.
Obět tyto cesty mají několik modifikací, ale všechny modifikace si ponechávají zde
uvedené hlavní rysy a funkce. Obě měly své opodstatnění a funkci v době minulé,
nyní však obě cesty mění svoji taktiku, na základě historické zkušenosti
přijímají nové formy a možnosti, obě cesty se transformují a obě se podílejí na
současném procesu boje o duši, který nakonec rozhodne konečnou podobu světa. |