texty lg_magie.GIF (376 bytes)

Rituály

19.01.2008
  Podle mé teze je zde analogie mezi softwarem počítače a duchovním světem, který působí na lidi, tedy na nás a podle této teze bychom se měli chovat podle toho, ke kterému duchovnímu směru patříme. Naše chování je běžné, všední, sváteční, ale také rituální, tedy duchovně nebo symbolicky zaměřené. 
02.02.2008
Rituál je jednání vyjadřující a posilující spolupráci s duchovním světem. Jeho charakter může být buď duchovní nebo světský, ale vždy je spojen s duchem sociální nebo názorové skupiny a jejími symboly. Rituál je vlastně formou symbolu, jakýsi makrosymbol. Jednotlivé duchovní směry se liší svými rituály.
Smyslem rituálu je určitý způsob jednání, pokud jde pouze o symbol, pak je rozhodující forma a protokol, rituál duchovní provokuje ještě určité emoce, prožívání. Například křesťanská mše budí prožívání oddanosti a odevzdanosti, satanské rituály provokuji emoce vzdoru a zloby, další rituálny budí emoce strachu, napětí rizika nebo také sexuální vzrušení a extázi. Silné extáze budí rituály animální, při některých z nich může nastat i smrt.  Jsou popsány rituály na zbohatnutí, uzdravení, osvobození, smrti protivníka, úspěchu boje, obchodu, moci, mise nebo cesty.
  Součástí rituálu bývá otevřený oheň jako zdroj duchovní energie, pro rozšíření vnímání hudba, tanec, drogy, holotropní dýchání nebo opakování manter. Podmínkou úspěchu rituálu je přítomnost pouze souvěrců, tedy vyloučení jinověrců, především narušitelů a vetřelců. Kdokoli má možnost se zúčastnit cizího rituálu, očekává se od něj, že se zapojí alespoň solidárním vyladěním. Kdokoli z přítomných by rituál odmítal, naruší ho a rituál bude  neúspěšný.
  Mnohé rituály jsou uveřejněny a popsány, ale jejich napodobení k očekávanému úspěchu nevede, pokud nedojde k napojení na duchovní svět, kterému rituál patří. Nemá tedy význam napodobovat cizí rituály.
  Pokud se má tedy založit nový duchovní směr, pak musí být dány životní hodnoty a životní styl jako součást sociálního významu duchovní cesty a konkrétní prožívání jako zdroj energie pro duchovní svět. Rituál pak musí být odlišný od jiných kultů a musí vyjadřovat charakter cesty s tím, že je určen také k provokování extáze v oblasti duchovní a sounáležitosti v oblasti sociální. Tato rámcová dispozice je pak konkrétizována na základě invence, kterou předá velekněz kultu. Prioritou kultu je prosazení vlastní moci s cílem realizace života podle vlastních hodnot.