lg-terra.jpg (6966 bytes)

Kult Terra

Harmonická společnost a dělená moc

Lidé nemají peníze a je to záměr. Žádná krize, žádná nepřízeň, ale cílený záměr těch, kteří o financích rozhodují. Lidé bez peněz jsou schopni všeho, bezpodmínečně slouží všemu a všem, odkud mají naději na nějakou tu finanční odměnu. Jsou schopni zabíjet jiné lidi, kazit, ničit, lhát, podvádět, otrocky pracovat a ještě o otrockou práci poníženě prosit. Kdyby lidé měli dost peněz nebo je nepotřebovali, pak by neškodili ani sobě, ani druhým, byli by v pohodě,  přátelští a bez problémů. Když mám zájem vytvořit harmonickou společnost, pak se musím zabývat oprávněnými zájmy a potřebami lidí. 
Události na Ukrajině potvrzují, že politici ani na vysokých postech o situaci nerozhodují. Mohou opět jednat hladoví 16 hodin, mohou se dohodnout, ale na věci nic nezmění. Přál jsem si příměří a pokračování mírového řešení krize, ale ukázalo se, že dějiny světa řídí někdo jiný a politici jsou vyslechnuti jen tehdy, když jsou se světotvornou silou ve shodě. S touto okolností musíme počítat, změnit to nemůžeme a jen těžko odhadneme, kde skutečnou moc hledat a co od ní očekávat. Můžeme však hledat způsoby přežití a pokračovat.
Mezi oprávněné zájmy řadím zdraví, štěstí, lásku, již zmíněné peníze a volný čas. Pak snad každý má zájem rozvíjet své schopnosti, uplatnit je a být za svoji službu dobře odměněný. S tímto východiskem se můžeme směle pustit do vize harmonické společnosti. 
Vynašel jsem si pojem "sociální ukovení". Funguje to od nepaměti a má nejen reálné příčiny, ale také důležitou roli v lidské společnosti. Ukotvením rozumím příslušnost k určité sociální vrstvě a k určité zájmové skupině a také vrození do rodu s vlastními tradicemi předávanými výchovou a zaměřenými na zvládnutí životních situací a chování. Jsou zde sice problémy s akceptováním prostředí a ne vždy potomek přijímá modely chování rodičů, ale nakonec vždy dojde k nějakému ukotvení na určité sociální úrovni a skupině, což je pro člověka a jeho rodinu určující sociální podmínka.  
Přírodní podmínky se stávají limitujícícmi pro zemědělství. Globální oteplování je realitou a bude dál pokračovat, protože se planeta trvale ohřívá veškerou vyrobenou a vytěženou energií. Očekáváme sucha, povodně, mírné zimy a další vrtochy počasí, zda a jak se s tím vyrovnáme, nyní opravdu nevím.  
Zisky a dělená moc jsou klíčem k sociálnímu systému a ke správnímu řádu. Zatím patří 99 procent veškerého majetku jednomu procentu populace, což považuji za destabilizující. Moc se o tom nemluví, ale součástí římského správního systému je kolonizace všech slabších států a skupin. Naposledy se mluvilo o tom, že svatý Václav odváděl do Německa voly a stříbro, byl za to chválen, dnes se tomu říká výpalné a je to zcela běžná praxe. Tomáš Baťa se divil výši současných daní a říkal, kdyby měl takové daně platit, že by Zlín určitě nepostavil.
Informace jsou nyní pouze účelové, nemůžeme očekávat, že si někdo koupí televizi nebo noviny jen proto, aby lidem sdělovat pravdu a nic než pravdu, to by dopadl jako ten Asanže, co je zavřený v Londýně na Peruánském velvyslanectví. Dobré a pravdivé informace jsou základem moci, ale nikde nejsou. Lidé už obelhávají i sami sebe a tak ani intuice není spolehlivá.  
S hodnotou člověka je to jako s poštovní známkou. Když je jich hodně, cena je zanedbatelná, když je pouze několik, je to rarita nedozírné ceny. Pro tento svět člověk moc velkou cenu nemá, zrovna jsou zde snahy snížit lidnatost všemi způsoby. Když máme snahu svoji cenu zvýšit, tak musíme být fakt dobří v některé oblasti, nejlépe v té, která někomu přináší zisky. My ovšem tak nároční nejsme, vážíme si každého člověka, který je schopen se dohodnout a dohodu plnit. Solidárně také přejeme všem lidem pohodu a úspěch, snažíme se pro všechny, i pro sebe, vytvořit dobré životní podmínky.  
Příroda a pozemské systémy včetně živlů jsou součástí stvoření a úsilí mnoha tvůrců a stvořitelů, hodiny úsilí už nelze ani odhadnout. Kmeny a národy, které žily v souladu s přírodou, žily trvale bez změny několik milénií s vlastní spiritualitou a pod ochranou stvořitele. Měli bychom si uvědomit, jaký dar člověk dostal a svoji planetu, a její přírodu a systémy chránit před každou devastací, protože některé ničivé tendence jsou nevratné. Civilizace není v souladu s pozemskou přírodou, má původ ve vesmíru, ale lze ji s pozemskými systémy vyladit. 
Kauzalita a empirie proti svatým knihám? Asi ano. Kauzalita je základem stvoření a systémový přístup je základem poznání a empirie. Kauzalita dává možnost analýzy a syntézy v oblasti poznání a tím umožňuje pochopení i těch předmětů a stavů, se kterými jsme seznámeni nebyli. Na základě kauzality a zkušenosti je možná každá dohoda. Naopak kdo respektuje svaté knihy, jejich předpisy a direktivy, stavy košer a konformně respektuje fiktivní veřejné mínění, s tím je dohoda velmi nesnadná, zde funguje pouze direktiva jedné nebo druhé strany.    
Vše zde napsané můžeme vzít na vědomí, ale zabývat se tím nemusíme, protože za harmonickou můžeme považovat každou společnost, která není pro člověka a vztahy likvidační a ve které může člověk svým přičiněním získat zdraví, peníze, lásku a štěstí, kde má volný čas, kde může rozvíjet a uplatnit své schopnosti a kde je dobře oceněný.
No a zatím pro přežití můžeme hledat souvěrce a solidární spojence pro společný život a sociální vztahy. Nejen squot je vhodnou formou pro přežití.