|
Procesy změn, které lze nazvat
"Zánik Říše římské" nastaly postupně v průběhu 20. století a
vyvrcholily na přelomu milénia, když k této době byla zaměřena pozornost lidstva.
Na lidské úrovni jde o změny sice logické a kauzální, leč| nezvladatelné a
pragmatické. Na vyšší úrovni jde o změnu sociálních a mocenských vztahů
řešených na úrovni magie a na úrovni nejvyšší tvůrčí se jedná o změnu v
tvůrčí strategii, když předchozí tvůrčí teze a snahy selhaly a vyčerpaly své
možnosti. Přitom velkolepé cíle a výsledky, kterých bylo dosaženo, jsme mohli mít
s mnohem nižším nasazením.
Spory o tvůrčí strategii jsou dlohodobé a jejich první projevy se objevily ještě
před vznikem hmoty. Jde o vize jediné ideální cesty pro všechny a naproti tomu cesta
spolupráce silných osobností. Zpočátku podmínky přály první alternativě,
protože tehdy počet existujících archetypů byl nízký, později však se počet
archetypů zvýšil a vznikla potřeba otevření více existenčních cest a nutnost
spolupráce mezi archetypy a entitami.
Na zásadách jediné ideální cesty pro všechny vznikla Římská říše, což ovšem
již bylo promítnutím dlouhodobých tvůrčích záměrů do reality. Nejvyšší
autoritou byl Kristus a základní myšlenkou bylo dobré postavení pro osoby a bytosti
konformní a znevýhodnění oponentů. Aktéry byly Peršané, nejvěrnější
služebníci Kristovi, tito jako entita vznikli spojením Asyřanů a Sírianů. Na
základě Smlouvy se spojili se Židy a těm svěřili oblast kreditu převedeného na
finanční ohodnocení. Byl zcela zlikvidován Babylón jako vážný oponent, jako
subjekt podporující alternativní tvůrčí cestu. Babylón byl sice poražen vojensky,
ale nebyl poražen na úrovni magie, proto jeho odkaz zde zůstal jako tvůrčí stopa ve
všech civilizacích. Zatímco Babylón stavěl na síle osobnosti, Řím osobnost
potačoval až zcela zablokoval osobní duchovní růst. Pro udržení vlastní moci musel
římský systém zcela skrýt své principy a mocenské záměry, když vše, co se
dostalo na známost veřejnosti, bylo veřejnými míněním odsouzeno. Tím postupně
zanikala moc a akceschopnosti Římské říše.
Procesy spojené s konfrontacemi obou tvůrčích přístupů vyvrcholily právě v naší
době a řeší se na obou úrovních současně, tedy na úrovni magie i v oblasti
sociální.
Pro pochopení současných politických procesů se musíme vrátit do doby secese,
krásného a opomíjeného stavebního a kulturního stylu počátku 20. století. Secese
dala člověku svobodu, krásné domy, krásné šaty, posílení měšťanstva a
živnostníků, uvolnění v oblasti erotické a v životním stylu.Člověk se vydal na
cestu tvůrců a zákony Říma lidé revidovali. Otevřely se nové cesty v oblasti
duchovní i kulturní. Tento proces ukončilo potopení Titaniku a Světová válka.
Symbol secese, Mata Hari, byla během války popravena. Prostí lidé na tuto změnu
reagovali vznikem rad (sovětů), politizovali se. Spontánní politické aktivity lidí
byly mocensky potlačeny a revoluce v Rusku překryta Stalinismem. Pro definitivní
zlomení lidského tvůrčího potenciálu byla připravena Druhá světová válka, ta
již zasáhla i civilní obyvatelstvo a tím změnila veřejné mínění vůči válkám.
Zatímco z předchozích válek si lidé dokázali dělat legraci (Švejk), Druhá
světová válka zůstala v podvědomí jako kruté a důsledné ničení, pokud se něco
obdivuje, pak jen mistrovství a intuice geniálních vojevůdců. Ze strany Německa byla
válka chápána jako obnova hodnot Římské říše.
Na válce zbohatly Spojené státy Americké a zde se uvolnily společenské vazby a po
krátké epizodě totality nastalo uvolnění a oživení, symbolizované velkými auty a
rokenrolem. Tuto dobu ukončila vražda prezidenta J.F.Kennedyho, Marylin Monroe a izolace
Elvise Presleyho. Poté v USA nastala vláda vlků a finanční oligarchie.
Tvůrčí potenciál přešel do Evropy, posílil éru Beatles, a také k nám, do ČSSR.
Projevil se v oblasti kulturní, vznikly písničky, které si rádi poslechneme i nyní.
Tato doba u nás vyvrcholila Pražským jarem v roce 1968. Lidé spontánně přijali
nové politické podmínky a čelní představitelé byli velmi oblíbeni. Pražské jaro
se stalo naději pro celou Evropy a proto bylo velmi rychle ukončeno vojenským zásahem
Sovětského Svazu.
Při všech těchto epizodách asistovali samozřejmě prostí lidé a mnoho osob získalo
pozitivní duchovní kredit a tito přešli do služeb magie jako mučedníci, zejména,
pokud byli násilně umlčeni. Vývoj se přenesl do oblasti magie. Světové velmoci
ztratily duchovní podporu a moc, což se projevilo neúspěchem ve válkách, například
USA ve Vietnamu, SSSR v Afghanistánu, nyní NATO v Iráku a Afghanistánu. Cílem
těchto válek bylo vnesení zásad a zákonů Římské říše na dané území.
V osmdesátých letech přešla světem, zejména Euroamerickou civilizací, okultní
vlna, s cílem otevřít alternativní duchovní cesty. Na základě toho vznikaly
nezávislé duchovně-sociální skupiny, žijící zcela izolovaně na světské moci.
Všechny tyto skupiny byly důsledně a krutě zlikvidovány. Okultní skupiny odhaleny a
celý proces zdiskreditován. Svět se dostával na konci 20. století do patové
duchovně sociální situace s nadějí, že po roce 2000 vše ustane a spory zmizí. Rok
2000 byl Římskou říší oslavován jako rok velké naděje dalšího přežití.
V roce 1986 došlo po riskantním experimentu k havárii jaderné elektrárny v Černobylu
a ekonomický dopad způsobil pád moci Sovětského Svazu, oslabeného již dříve
formální Perestrojkou a Prohibicí (Suchoj zakon). Prezident Gorbačov předal moc
Spojeným státům a Sovětský Svaz se rozpadl a opustil střední Evropu. V letech
1998-89 pak státy střední Evropy přešly po formálním převratu pod vliv západních
zemí a NATO. Tím se staly USA jedinou světovou velmocí a hledaly nové nepřátele.
Našly si je v arabském světě, když dříve ovládly ekonomické zdroje východní
Asie, především Číny a Vietnamu. Svět oslavil rok 2000 s novou nadějí a USA
hledaly novou mocenskou strategii. Za svého nepřítele si vyhlídly Irák, Irán a
Afghanistán, ale domácí veřejné mínění vyvolalo protesty. V souběhu zájmů
souhlasila vláda USA s likvidací dvou výškových budov WTC, Světového obchodního
centra na Manhatanu. Tato organizace byla zaměřena na obchod s Evropou a její likvidace
posílila Asijské ekonomické subjekty. Za viníka zkázy byli hned v počátku označeni
arabští teroristé napojení na Al-Kajdu. Osama bin Ládin však odpovědnost odmítl a
za viníka označil samotné USA. Později další viníci nalezeni nebyli, ale zkáza
splnila své cíle. Asijské ekonomické subjekty posílily a protesty proti válce v
Iráku ustaly.
Vedleší účinky zániku WTC však se projevily úpadkem ekonomiky USA, pádem dolaru a
fatálním zdražením cen ropy z 30 na nyní 150 dolarů za barel. Oslabení ekonomiky a
taktické chyby se následně projevilo neúspěchem války v Iráku. Taktická chyba
spočívala v likvidaci stávající mocenské elity, což vedlo nakonec k občanské
válce a etnickým čistkám. Přínosem válečného neúspěchu bylo snad jen to, že
nevznikla další světová válka v Evropě proti Rusku, ovšem ještě není rozhodnuto.
Svět v této době řeší vážnou finanční krizi, která zdaleka nekončí a hrozí
řetězově zasáhnout nejen ekonomicky provázané státy, ale také další oblasti na
ekonomice závislé. Přitom řešení tato krize nemá z toho důvodu, protože ji musí
řešit ekonomické subjekty, kterých by možné ekonomické řešení bytostně
zasáhlo. Jedná se o zrušení burz cenných papírů a zrušení úroků z vkladů.
Dále by pomohlo zrušení velkých církví a snížení výdajů na zbrojení a také
zastavení válek. To by však poškodilo zájmy mocenské oligarchie a proto je náprava
nemožná a nereálná. Finančnímu systému tak hrozí zánik.
Co tedy lze očekávat, jaký další vývoj? Především úbytek peněz v oblasti elity
povede postupně ke konfrontacím a může vzniknout i boj mezi mafiemi, tedy kdo rád
bojuje, kdo má rád riziko, bude mít příležitost. Asi se dočkáme atentátů a
vražd a tím i k posílení osobních ochranek, ty později mohou mezi sebou bojovat. Lze
očekávat nárůst kriminality s cílem získat peníze, tedy únosy a vydírání.
Jistě také přiostří konkurenční boj. Ztráta peněz je desetkrát silnější
motivací, než jejich nabídka. Už nyní prožíváme krizi z nadvýroby, krizi ceny
pohoných hmot a krizi úvěrovou, kdy lidé již nejsou schopni splácet své dluhy.
Růst ceny ropy bude mít za následek elektrifikaci dopravy, možná také zavedení
trolejového vedení pro nákladní automobily a tramvajové linky mezi obcemi.
Můžeme počítat s tím, že prostí lidé nedostanou větší obnos peněz ani
náhodou. Policie se drží zpět a co nemusí, to neřeší, lidé se rádi dívají na
televizi, ale počítače jim dávají nové možnosti. Sledujeme video na Internetu,
protože si sami můžeme zvolit téma. Jistě se rozšíří i domácí video. Pro
kariérní růst není místo, posty kariéristů jsou naplněny. Lidé se budou bavit
podle svého a kdo nenajde podporu a uznání ve své rodině, bude si hledat souvěrce a
spolu s nimi bude realizovat soukromý život podle vlastních představ. Bude se toho
dít mnoho, ale nám se bude zdát, že se nic neděje, protože se o ničem nebude
mluvit. Společnost bude mít stále větší problém udržet si image, tedy jakýsi
ideální obraz o svém stavu. Veřejné mínění bude stále více nejednotné, i když
se budou profilovat dvě části založené na konformních postojích a proti tomu na
touze po svobodě osobnosti, názoru a víry. Očekávat se dá leccos, ale teprve
sjednocující program, který by vyhovoval všem, může situaci zklidnit. Sjednocující
program vždy přinášel prorok nebo filozof, mystik, ale neprosadil se nikdy ve své
generaci a zákleželo na tom, zda našel pokračovatele.
Mnoho cest máme uzavřených, ale především systém vyčerpal své možnosti. Lidé
mají možností ještě hodně a nemyslím si, že by nastal nějaký okamžitý kolaps.
Očekávám, že krize budou nastávat postupně a že lidé včas najdou nějaké
řešení. Kde ale otevřít novou cestu k nové perspektivě? Zcela nové cesty se
otevíraly vždy v oblasti magie, duchovna. Současné velké církve ale nic duchovního
neřeší, řešit nechtějí a ani nemohou. Církve se tak stávají pouze jakousi
ucpávkou zabraňující vzniku nových duchovních alternativních cest. Jakmile se tato
oblast vyřeší, přijdou nové myšlenky a s jejich pomocí bude možné vytvořit nový
svět, nový sociální a správní systém.
Starý svět takto přestává fungovat. Jde o sociálně správní systém vytvořený
jako Římská říše, ale se změnami se počítalo, proto zdánlivě nezvladatelný
chaos se nikdy nevymkne kontrole a žádný stát se zcela nezhroutí, také proto, že
svět je solidárně propojen. Ti bohatější vždy v případě očekávání
nepříznivých životních podmínek přešli do jiného státu. Zde v ČR je chaos
větší, protože se k moci dostali lidé vyznávající pravicovou anarchii, založil ji
Friedrich Nietsche a ta sobecky hledí pouze na zisky a neřeší sociální prostředí
jako celek. Změny nastanou spolu se změnami v lidském myšlení, v osvojení inkarnace
a v nalezení nových možností v oblasti magie. Možná změny nastanou plynule aniž by
si je mnozí lidé vůbec uvědomili.
Změny probíhají především v oblasti magie, ale co jsem mohl sdělit, již jsem
sdělil a další je nesdělitelné. Na lidské úrovni musíme změnit životní zásady,
zrušit zásady vyhlášené před dvěmi milénii a nahradit je zásadami novými.
Místo "rozděl a panuj" přijmout "dohodni se a užívej si".
Místo "chléb a hry" přijmout "stejné možnosti pro všechny".
Místo "vítěz bere vše" přijmout "pro všechny je místa dost".
Místo "za blbost se platí" přijmout "jednej v dobré víře a v dobré
vůli".
Místo "nad vším musíme mít kontrolu" přijmout "do soukromí
nevstupuj".
Místo "na chudé musí být přísnost" přijmout "žádní chudí".
Místo "kazeň musí být" přijmout "každému od všeho co si bude
přát".
Místo "třikrát a dost" přijmout "dej lidem, co potřebují, aby
nekradli".
Místo "hrozby úniku informací " přijmout "otevřenou informační
společnost".
Místo "hříchu" přijmout "pochopení a toleranci".
Když ale budeme všichni na sebe hodní, musíme zajistit sankce proti těm, kdo toho
budou chtít zneužít. Až začne normálně fungovat karmický kredit, bude toto
dořešeno, s problematickými lidmi nebude nikdo mluvit a oni poznají, že lépe je
vycházet s lidmi v dobrém a plnit smlouvy. Plnění smluv a dohod považuji za základ
morálky, nyní je morálka spojována s odmítáním erotických projevů a
rozkoše, což považuji za velmi nešťastné.
Další změnou, která zajistí zlepšení vztahů, je akceptování skutečnosti, že
každý člověk je jiný, každý člověk má jiné hodnoty a touhy a přeje si žít
svým vlastním životním stylem. Přijmeme proto zásadu "všechny rozkoše a
příjemnosti všem, ať si každý vybere tu svoji". Znamená to, že každý si
řekne, co je pro něj dobré a co odmítá, oč nestojí a my to budeme respektovat. Mám
na mysli prožitky, jako je pohoda, vzrušení, riziko. |
|
Kde tedy hledat zdroje prosperity pro
sebe a pro celou společnost, pro všechny lidi, entity a skupiny? Situace vyžaduje
vytvoření funkčního sociálního správního systému. Nikde v kosmu ani ve vědomí
takový systém není a pokud někdy byl, je zapomenut. Musí se vytvořit zcela nový,
ale prvky pro jeho sestavení jsou známé. Během 21. století budeme ještě hledat
alternativy a připravovat prostředí pro vytvoření a přijetí sociálně-správního
systému. Musí zahrnovat všechny subjekty a řešit vztahy s nejnižší mírou
entropie, tedy zmatku, chaosu a přehřívání. Již nyní však se můžeme chovat, jako
by takový systém vytvořený byl a fungoval. Přispějeme tím k vytvoření vhodných
podmínek pro jeho vytvoření a přijetí.
Ve společnosti zcela chybí mocenské rody s přímou mocí a odpovědností. Po celý
starověk na tomto základě fungovala správní moc, persko-židovský šlechta sice
formu napodobila, ale s obsahem si nelámala hlavu, šlechta samoúčelně nesloužila
lidem, ale ideologii a cizím zájmům. Nakonec se zcela oddělila od lidí a začala
žít svým životem, což nakonec vedlo k jejímu zániku. Příští doba vytvoří
mocenské rody s vazbou na určité území a s přímou odpovědností za správu svého
území a to na základě dělené moci. Takový přístup je základem správního
systému.
Ke všemu, s čím se setkáváme v realitě, ve společnosti, kdekoli, musí být dána
jasná a všeobecně známá pravidla pro fungování a užití. Pouze v nemocná
společnost musí skrývat svůj skutečný obraz a obávat se úniku informací.
My ale na vytvoření mocenských správních rodů čekat nemusíme. Můžeme se na tomto
procesu podílet, ale mnoho zdrojů spokojenosti a prosperity je k dispozici již nyní.
Základem je zcela určitě dělená moc a to je rozdělení práv a existenčních
možností od vazeb celosvětových, přes entity a národy, rody, kraje a města, až po
komunity, rody, rodiny a jednotlivce. Až tento systém bude fungovat, pak finanční
prostředky budou proudit pouze směrerm od zdroje k vyšší správě a přerozdělovat
se bude pouze malá část v solidárním systému.
To jsou základní parametry nové společnosti, ale jsou zde zdroje prosperity i pro
obyčejné lidi a jejich vztahy. Ve společnosti působily a možná ještě působí
ujařmující síly deptající člověka a blokující každý alternativní duchovní a
existenční projev. Veřejné mínění však postupně tyto projevy odmítá a blokuje.
Velký počet žijících osob také ztěžuje uplatnění restrikčních ujařmujících
mechanismů a proto je právě tato doba vhodná k otevření alternativní spirituality a
nezávislých existenčních forem, včetně kultovní komunity. Tyto formy, dříve
spojené s okultní vlnou a hnutím hippies, byly na konci 20. století důsledně a
násilně likvidovány.
Co ale poradit nám, obyčejným lidem, hned nyní a hned pro okamžitou pomoc? Musíme
postupně odbourávat životní zásady dané velkými církvemi, protože právě ty jsou
nositelem poroby člověka. Právě ony přijaly právo za nás rozhodovat, co je dobré a
co je hříšné. Obrátíme se proto ke svému svědomí a sami rozhodneme, co je dobré
a co není. A protože každý své dobro vidí jinde, budeme si své dobro před
ostatními chránit zejména tím, že je budeme schopni obhájit
argumenty.
Na základě svých představ o životě pak budeme hledat své souvěrce, tedy osoby s
podobnými názory a budeme mít snahu s nimi žít. Blaze těm, kdo mají založeny rody
na základě názorové a duchovní shody a kdo má tak naději, že pro svůj další
život najde místo ne svém rodě nebo ve svém kultu, tedy mezi souvěrci.
Pro své štěstí musíme zajistit své tělo i ducha. Tělo potřebuje sociální
zajištění, duch zase prožívání určitých pocitů a také potřebuje být aktivní.
To, co jsem zde pouze nastínil, chystám se podrobně rozpracovat a dám to pak všem,
kdo projeví zájem. Mám na mysli zdroje prosperity pro jednotlivce a rody.
Jsem připraven každému, kdo se na mne se žádostí o pomoc obrátí. |