Blog |
27.9. Tresty, sankce pokuty |
Za všechno může člověk. Veškerá odpovědnost byla přenesena na prostého člověka, privilegovaní za nic nemohou a trestáni nejsou. Příčiny problémů se nehledají ani neřeší. Když se vyskytnou problémy ve správě a politice, nehledají se příčiny, hledá se jen korekce a viník. Viníkem je politik, ten rezignuje, dostane jiný post, na jeho místo příjde politik jiný a vše se opakuje, jen aby nebyl narušen systém, který slouží komusi mocnému, kdesi daleko, kam ani nedohlédneme. Konspirační teorie jsou nežádoucí a nic neřeší. |
Můžeme si zde sdělit své teze o tom, jak fungují tresty a sankce a jaký je jejich význam. Můžeme také spoléhat na "boží mlýny", že něco vyřeší, veřejné mínění může se zastat trestaných reformátorů. Pokud nastala politická změna, tak ve svém důsledku situaci jen zhoršila. Naštěstí můžeme žít v nevědomosti ve virtuálním ráji a nevědět nic o skutečném světě, velký svět ignorovat a vytvořit si svůj vlastní malý svět. |
Tresty, sankce a pokuty zde nebyly od nepaměti, jsou snad jen součástí civilizace. Tam, kde společnost žije ve shodě s přírodou, přirozenosti a stvořením, člověk trestán není. Taková společnost nemá vězení, nepronásleduje, nemučí, protože nemusí člověka k ničemu nutit. Tam, kde je nutné vytvořit velká civilizační díla, tam se bez otroctví a mučíren systém neobejde. Jak jinak by mohl přinutit člověka pracovat až do úplného vyčerpání? A pokuty? Někomu uděláme škodu, ale odměnu ve formě pokuty dostane stát. |
Když budeme hledat příčiny kriminality, dojdeme až k podmínkám, které člověku vnucuje systém. Člověk v náročných podmínkách selhává nebo jedná sice podle svého svědomí, ale v rozporu se zákony, aby přežil. Abychom mohli správně pochopit funkci trestů a sankcí, museli bychom se ptát a zkoumat, co by lidé dělali, kdyby tato opatření nebyla. Pokud by byli lidé sociálně zajištěni, pokud by měli vše, co potřebují, dostatek finačních prostředků, kdyby si mohli vše dovolit, měli svobodu, co by dělali? Podle oficiální představy státu by se opíjeli a nic nedělali, jen by se váleli a flákali. Když jsem se na to ptal lidí, tak každý měl snahu něco smysluplného dělat, podnikat, realizovat své schopnosti a životní poslání. Taková situace by však ohrozila stávající správní systém, osvobodila by člověka a zrušila možnosti mocenského ovládání, přinucení a manipulace, uvolnila by lidský tvůrčí potenciál. Je zde ještě problém ten, že svět cizích bohů se lidského potenciálu oprávněně obává. |
Je nutné však toto řešit, protože římský správní systém byl nastaven jako likvidační. Spolehlivě likvidoval všechny národy, které ho přijaly. Málokterý vězeň přijal svůj úděl jako spravedlivý a je zdrojem negativní energie, kterou tento svět potřebuje pro udržení moci. Já osobně si přeji takový správní systém, který by tresty, sankce a pokuty pro své udržení nepotřeboval. S tím souvisí i výchova, kariérní řád a spojení moci a odpovědnosti. |
)